Programy punktowe - proste i skuteczne
Biznes

Programy punktowe - proste i skuteczne

System punktowy to jedna z najprostszych w obsłudze i najpopularniejszych metod zwiększania lojalności i aktywności klienta. Wykorzystuje ją większość programów lojalnościowych. Założenia tego systemu są niezwykle proste - za każdy zakup  klient dostaje punkty, które może wymieniać na określone nagrody.  Prostota założeń tego programu nie oznacza jednak, że nie daje on pola do wprowadzania  ciekawych dla klienta modyfikacji  i  wariacji. Jak skonstruować dobry program punktowy? 

Przejrzyste zasady i szybkie efekty

Podstawową kwestią jest uniknięcie potencjalnych nieporozumień i błędów. Użytkownik musi znać zasady przyznawania i zbierania punktów oraz mieć jasno określoną zależność między przyznanymi punktami, a nagrodami. Warto też zadbać o to, by nowy klient był w stanie w miarę szybko odebrać pierwsze benefity. Zbyt długi czas zbierania punktów może przyczynić się do szybkiej utraty zainteresowania konsumenta. Należy też pamiętać o zwiększaniu wartości nagród wraz ze wzrostem aktywności klienta.  

Co zrobić, aby system punktowy był atrakcyjny?

Nie zawsze, nie w każdej firmie system punktowy okaże się skuteczny. Często jednak nieskuteczność nie wynika wcale z tego, że w danej branży system punktowy jest złym rozwiązaniem. Po prostu chodzi o to, że system został źle przygotowany. Ważne jest, aby był on przygotowany poprawnie. Co ze wspomnianymi wyżej możliwościami uatrakcyjnienia programów punktowych? Systemy punktowe mogą oferować szereg dodatkowych zalet dla marki, jeśli tylko odpowiednio często i skutecznie aktywizują klienta.  Można je wykorzystać do promocji konkretnych, ważnych dla brandu produktów, np. nagradzając ich zakup dodatkowymi punktami, lub powiększając pulę punktów przy wybranej transakcji. Kolejną możliwością jest zachęcanie do zakupów lub korzystania z usług w konkretnych godzinach. Oferując więcej punktów za zakupy w określonym czasie, marka ciągle generuje ruch. Można też przyznawać punkty za feedback i interakcje z marką - wszelkie  komentarze, udostępnienia czy zapraszanie nowych użytkowników do programu lojalnościowego. Jest to świetny sposób na poprawę komunikacji i kontaktu z klientem. Wyżej wymienione rozwiązania przynoszą wymierne korzyści obu stronom. Marka poszerza grono lojalnych klientów, zaś użytkownik odbiera atrakcyjne nagrody. 



Przed przygotowaniem odpowiedniej strategii warto skonsultować się ze specjalistami w tym zakresie. Firmy takie jak Spartavity oferują zarówno doradztwo, jak i szereg narzędzi pomagających w opracowywaniu i wdrażaniu programów lojalnościowych. Każda marka zastanawiająca się nad tym, jakie rozwiązanie sprawdzi się najlepiej, znajdzie tam kompleksową obsługę swoich programów lojalnościowych i pomoc w realizowaniu swoich celów. Co ważne, firma pomaga również w doskonaleniu wszelkich programów lojalnościowych. Regularne badanie skuteczności programów lojalnościowych jest niezbędne, aby mieć pewność, że one rzeczywiście działają. Dzięki tym badaniom udaje się również wychwycić ewentualne błędy i wprowadzać efektywne modyfikacje.



Programy punktowe - proste i skuteczne

 







Zobacz więcej podobnych postów