Obecnie promocja w mediach społecznościowych stanowi jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Przede wszystkim koncentruje się na wspieraniu interakcji i budowaniu zaangażowania użytkownika. Sprawdź kilka przydatnych strategii.
Wyznacz konkretne cele
Promocja biznesu w social media jest ustrukturyzowanym i zorientowanym na cel działaniem. Jeśli nie wiesz, co właściwie chcesz osiągnąć, po prostu marnujesz czas i pieniądze. Tutaj musisz być precyzyjny i konkretny. Tylko wtedy osiągniesz sukces. Na przykład “Chcę mieć więcej subskrybentów” nie jest ściśle określonym celem. Porównaj to z “Zamierzam zwiększyć liczbę obserwujących na Instagramie o 25% w ciągu trzech miesięcy”. Jasny cel sygnalizuje dobrą strategię biznesową.
Poznaj swoich odbiorców
Poznaj możliwie jak najlepiej swoją grupą docelową. Musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoje reklamy, zanim zaczniesz je publikować w mediach społecznościowych. Na przykład, jeśli sprzedajesz rozwiązania biznesowe SaaS, Twoimi odbiorcami najprawdopodobniej nie będą osoby z pokolenia Z, które szukają rozrywki online.
Zacznij od obecnych klientów i spróbuj ich poznać. Skorzystaj z oprogramowania CRM, by podzielić ich na grupy. Następnie zastanów się nad ich potrzebami, oczekiwaniami i pragnieniami. Możesz również przejrzeć ich e-maile lub przeczytać poprzednie wiadomości, jeśli masz chatbota. Zebrane informacje stanowią doskonałe źródło inspiracji do tworzenia treści w mediach społecznościowych.
Wybierz odpowiednią platformę
Teraz zastanów się, gdzie Twoi potencjalni klienci lubią spędzać czas online. Promowanie się na niewłaściwej platformie może przekreślić działania marketingowe. Na przykład, jeśli prowadzisz poważny blog finansowy, nie dodawaj śmiesznych memów na Instagramie lub Facebooku. Możesz za to pisać wartościowe publikacje na LinkedIn i prowadzić konto na Twitterze.
Prowadź spójne działania brandindowe
Promocja marki w mediach społecznościowych to długoterminowa strategia. Dlatego zwróć uwagę na to, by wszystkie prowadzone działania były spójne. Zmiana formatu i długości treści, wyznawanych przez Ciebie wartości lub stylu pisania wprowadzi w błąd Twoich czytelników. W ten sposób wiele z nich może odwrócić się od Twojej marki.
Dlatego przygotuj wytyczne dotyczące promowania firmy w social media. Śledź je konsekwentnie przez cały czas trwania kampanii marketingowej. Na przykład, jeśli kreujesz markę jako zabawną, przyjazną, skoncentrowaną na klientach, publikuj przydatne rady i śmieszne dowcipy.
Przygotuj kalendarz treści
Czas ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o budowanie pozycji marki w social media. Każdy członek grupy docelowej ma swoje nawyki. Próba ich zmiany jest daremnym wysiłkiem. Jeśli ktoś lubi przeglądać Facebook lub Instagram rano, Twoje wieczorne aktualizacje treści prawdopodobnie nie przyniosą planowanych rezultatów.
Dlatego powinieneś opracować kalendarz treści, który będzie pasował do zachowania odbiorców. Jeśli opublikujesz ciekawy post o odpowiedniej porze, zwiększasz szanse na polubienia, komentarze i inne formy zaangażowania. Niektóre narzędzia mediów społecznościowych ułatwiają zarządzanie postami.