Niewiele jest firm, którym udało się osiągnąć sukces bez wdrażania żadnej kampanii reklamowej. Prędzej czy później nastąpi moment, w którym trzeba będzie przeznaczyć określoną sumę i podjąć działania z pomocą narzędzi do promocji. W co warto zainwestować, aby dać się poznać swoim konsumentom na lokalnym rynku?
Ekomoda dobrze się sprzedaje
Zewsząd dochodzą słuchy o postępowaniu w zgodzie z naturą i dbaniu o to, co nas otacza. Ten trend na dobre zakorzenił się w konsumenckiej świadomości. Społeczność chętnie angażuje się w zakup produktów czy usług wiedząc, że polityka firmy wyznaje eko-ideologię. Podjęcie działań mających na celu ochronę planety wpłynie korzystnie na wizerunek firmy i przyczyni się do powiększenia grona klientów. Warto więc zaangażować się w lokalną lub krajową akcję, a do sprzedawanych produktów dołączać eko-upominki. Tego typu działania nie pochłaniają znacznych kwot z firmowego budżetu, a z pewnością pomogą w uzyskaniu kolejnych klientów.
Program lojalnościowy
Co prawda to narzędzie najczęściej wykorzystywane jest w popularnych sieciówkach, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, by wdrożyć je do swojego przedsiębiorstwa. Niewielkie firmy chętnie korzystają z tego rozwiązania – fryzjerzy często oferują co któreś strzyżenie gratis, w salonach beauty natomiast można uzyskać zniżkę na kolejny z serii zabieg. Zdecydowanie warto wprowadzić do oferty kartę stałego klienta czy proponować zniżkę w zamian za włączenie się w aktywność firmy.
Reklama w ruchu
Jedną ze skuteczniejszych form promocji jest przygotowanie reklamy, która będzie poruszać się po okolicy. Jak tego dokonać? Wystarczy odpowiednio okleić służbowy pojazd, zadbać o ramki rejestracyjne i firmowy slogan w wyrazistym kolorze. Takie auto będzie zwracać na siebie uwagę bez względu na to, w jakiej porze będzie przemieszczać się miejskimi uliczkami. Koszty takiej reklamy są niewielkie, a podjęcie działań może być bardzo efektowne.
Zaangażowanie w lokalne eventy
Dobrym sposobem na promocję firmy jest prezentacja oferty przy każdej nadarzającej się okazji. Z pewnością nie brakuje takich w każdym mieście – koncert, festyn rodzinny czy tematyczny jarmark. To świetna okazja by przygotować odpowiednie materiały, ciekawe gadżety z firmowym logo, przejrzysty banner, i zaprezentować firmową ofertę szerszej społeczności.
Ukłon w stronę internetowej społeczności
Lokalna promocja nie powinna ograniczać się do działań wykonywanych w pobliżu firmowej placówki. Idealnym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów jest promocja firmy w sieci. Można to zrobić wieloma sposobami – część z nich nie wymaga nakładów finansowych, a jedynie poświęcenia odrobiny czasu. I tak zdecydowanie przyda się solidna strona firmowa, profil w mediach społecznościowych i przejrzysta wizytówka firmy w Google. Można też zdecydować się na przygotowanie kampanii za pomocą AdWords, podjąć współpracę z lokalnymi firmami czy wykorzystać siłę marketingu szeptanego. W sieci tkwi ogromna siła, warto zatem wykorzystać drzemiący w niej potencjał do promocji swojej firmy na lokalnym rynku.