6 skutecznych kanałów reklamowych online
Biznes

6 skutecznych kanałów reklamowych online

Chcesz zyskać popularność na rynku digital? W takim razie musisz włączyć kanały reklamowe online do swojego planu marketingowego. Różnią się pod względem struktury, celu, funkcji i narzędzi. Sprawdź, na które opcje warto zwrócić szczególną uwagę.

Strona internetowa

Możesz na niej publikować informacje o marce, produktach i usługach. Buduje zaufanie wśród klientów. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę zajmującą się handlem elektronicznym, czy zorientowaną bardziej na usługi, zdecydowanie powinieneś zainwestować w stronę internetową.

Może być cennym kanałem dla kampanii content marketingowych. Warto publikować na niej ciekawe i wartościowe treści, np. artykuły, infografiki, czy video.

6 skutecznych kanałów reklamowych online

Facebook

Co miesiąc na Facebooku loguje się około dwóch miliardów użytkowników. Nie tylko komunikują się z rodziną i przyjaciółmi, ale również obserwują marki. Facebook ciągle zmienia swoje algorytmy. Dlatego uzyskanie ruchu organicznego może być trudne. Warto więc zwrócić uwagę na płatną reklamę. W ten sposób dotrzesz do większej liczby osób. 

Facebook pozwala na bardzo wysoki stopień segmentacji rynku i targetowania. Nawigacja może być trudna, jeśli nie masz dobrych umiejętności technicznych. Warto jednak skorzystać z tej funkcji. Pozwala sporo zaoszczędzić. Możesz bowiem uniknąć niepotrzebnych kliknięć.

Ruch organiczny

Obejmuje cały ruch na stronie pochodzący z wyszukiwarek, takich jak Google, Bing, czy Yahoo. Użytkownicy odkryją Twoją witrynę podczas wyszukiwania określonego tematu lub produktu. Jeśli Twoja strona jest dobrze zoptymalizowana, znajdziesz się wysoko w rankingu wyszukiwania. Chcesz zwiększyć ruch? W takim razie zwróć uwagę na SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek).

Instagram

To bardzo atrakcyjna wizualnie platforma. Jeśli Twoje produkty ładnie wyglądają na zdjęciach i filmach, koniecznie zwróć uwagę na Instagram. Ułatwia interakcję z potencjalnymi i stałymi klientami. Platforma pozwala dodać adres firmy i numer telefonu do postów. Dzięki temu potencjalni klienci mogą łatwiej do Ciebie dotrzeć.

Google Ads

Reklamy pay-per-click (PPC) podbiły świat cyfrowy. Coraz więcej firm decyduje się na tworzenie reklam dla Google i witryn partnerskich za pośrednictwem Google Ads. Pozwala mierzyć skuteczność reklam, kampanii i słów kluczowych w czasie rzeczywistym. Za pomocą tych wskaźników możesz podejmować bardziej przemyślane decyzje. 

Reklamy Google działają szybciej niż SEO. Pierwsze efekty możesz zobaczyć już w ciągu 24 godzin. Google Ads pozwalają dotrzeć do idealnej grupy docelowej. Niektóre z funkcji kierowania obejmują dane demograficzne, słowa kluczowe związane z treścią. Ponadto możesz wybrać dni tygodnia i pory, w których mają być wyświetlane reklamy.

6 skutecznych kanałów reklamowych online

Remarketing

To najlepszy sposób, by przypomnieć potencjalnym i stałym klientom, że oferujesz produkt lub usługę, której szukają. Możesz im zaoferować atrakcyjne ceny. Jedną z najważniejszych cech remarketingu jest to, że pozwala wyświetlać reklamy na podstawie wcześniejszych działań użytkownika. Ponownie angażuje odbiorców i poprawia wyniki sprzedaży.

Ponadto remarketingpozwala lepiej wyeksponować Twoją markę. Dzięki temu klienci chętniej skorzystają z Twojej oferty, gdy będą szukać podobnych usług lub produktów.

Zobacz więcej podobnych postów