Druk reklamowy – co warto o nim wiedzieć?
Biznes

Druk reklamowy – co warto o nim wiedzieć?

Druk reklamowy – co warto o nim wiedzieć?

Druki reklamowe są bardzo skuteczną w działaniu metodą promocji produktów i usług. Korzystają z nich zarówno prywatne firmy, jak i instytucje. Zaletą druku reklamowego jest możliwość dotarcia z przekazem reklamowym w bezpośredni sposób do szerokiego grona odbiorców oraz zaprezentowanie im w atrakcyjnej formie konkretnej usługi lub produktu. Druk reklamowy przyciąga uwagę przechodniów ciekawą szatą graficzną, krótkim, chwytliwym hasłem reklamowym oraz atrakcyjnością znajdującej się na nim oferty.

Druk reklamowy i jego najczęściej spotykane rodzaje

Druk reklamowy może być realizowany w formie małoformatowej lub w postaci wielkoformatowej. Do tej pierwszej grupy zalicza się wszelkie drobne nośniki reklamowe, do których należą chociażby popularne ulotki, foldery reklamowe, naklejki, wizytówki, gazetki reklamowe i wiele innych form reklamy realizowanej w tzw. kompaktowej postaci. Druk wieloformatowy to z kolei reklama przygotowywana na dużych nośnikach takich, jak np. billboardy, plakaty, afisze, tablice reklamowe i wiele innych. Druk reklamowy w wielkim formacie cieszy się szczególnym zainteresowaniem współczesnych reklamodawców, gdyż jego duże rozmiary przynoszą szybkie i pożądane efekty.

Druk reklamowy możemy podzielić także ze względu na metodę druku. Wyróżniamy tu popularny druk offetowy, który jest wykorzystywany m. in. do produkcji książek, ulotek, broszur, etykiet oraz prasy. Druk reklamowy offsetowy charakteryzuje się tym, że gotowy projekt graficzny jest przenoszony za pomocą odpowiednio dobranej technologii na światłoczułe blachy, z których jest nanoszony na papier. Druk offsetowy, ze względu na swoją specyfikę oraz koszt, jest najczęściej stosowany w przypadku druków wysokonakładowych. Innym rodzajem druku reklamowego jest druk cyfrowy, który nad drukiem offsetowym góruje niższą ceną oraz możliwością jego wykorzystania także w przypadku niskich nakładów.

Druk reklamowy – co warto o nim wiedzieć?

Jakie zalety wiążą się z korzystaniem z druku reklamowego?

Po druk reklamowy chętnie sięgają współczesne firmy i instytucje, które widzą w nim prosty sposób na wzmocnienie siły działania kampanii marketingowych oraz szansę na zwiększenie rozpoznawalności firmy wśród odbiorców. Druk reklamowy, ze względu na swoje zróżnicowane oraz mnogość zastosowań, może być wykorzystany do praktycznie wszystkich działań promocyjnych prowadzonych przez firmę tradycyjnymi metodami. Druk wielkoformatowy doskonale sprawdza się do reklamowania usług wśród miejscowych odbiorców oraz osób, które na co dzień nie korzystają z internetu, telewizji czy radia.

Rozdawane na ulicach i w innych często uczęszczanych przez przechodniów miejscach ulotki, gazetki i broszury pozwalają szybko poinformować potencjalnych klientów o dostępie do danej usługi w okolicy oraz zyskać nowych, zainteresowanych jej przetestowaniem klientów. Prawidłowo wykonany druk reklamowy stanowi bardzo istotny filar działalności reklamowej każdej firmy, warto więc z niego korzystać i dobierać dostępne nośniki według dostępnego budżetu, charakteru prowadzonej kampanii oraz specyfiki grupy docelowej, do której chcielibyśmy dotrzeć z ofertą.

Zobacz więcej podobnych postów